8 Eylül 2010 Çarşamba

Şeker Tadında Bayramlar Geçirmeniz Dileğiyle

Bir Ramazan Ayı daha su gibi akıp geçti. Allah (cc)  tüm tutulan oruçları kabul eylesin. Ben bu Ramazan çalışmadığım ve nerdeyse tüm Ramazanı sıcaklardan dolayı evde geçirdiğim için bana bu ramazan oruç tutmak pek bir kolay geldi. Tabiki çok zor şartlarda çalışıp oruç tutan insanlarıda düşünmeden edemiyor insan. Sıcak yaz günlerine gelen ramazan iftarlarında insanın canı hiç bir şey yemek istemiyor yani en azından benim öyle oldu. Ama bu açığı ramazan bayramının birinci gününden itibaren kapatmak için önüme konulan herşeyi bir güzel iştahla yedim herkesin ellerine sağlık diyor, şeker tadında bir Ramazan Bayramı geçirmenizi diliyorum.    


Kadayıflı Fincan Tatlısı

Bu tatlı sevgili komşumuz Hatice'nin yaptığı çok severek ve beğenerek yediğim bir tatlıdır . Bu bayram bende aynı tatlıdan yapmaya karar verdim her ne kadar benimkininde çok güzel olduğunu söyleselerde ben nedense Nebahat Teyze ve Hatice'de yediğim tatlılar kadar beğenemiyorum. Zaten hep böyle olmazmı başkasında yediğiniz şeylerin tatları asla ve asla unutulmaz.


Malzemeler

  • 500 gr. tel kadayıf
  • Ceviz içi (miktarı isteğe bağlı)
  • tarçın (isteğe bağlı)
  • Tereyağ (yaklaşık 200 gr civarı)
  • Margarin (yaklaşık 150 gr. civarı)

Şerbeti İçin

  • 3 su bardağı toz şeker
  • 2,5 bardak su
  • 2 bardak süt
  • 1/4 limon
Şerbetin kıvamını ve şekerini isteğinize göre arttırabilir veya azaltabilirsiniz ben çok tatlı şerbetler sevmediğim için şekeri daha az kullandım.

Hazırlanışı

  • İri çekilmiş ceviz ve tarçın karıştırılır.
  • Tel kadayıflar parça parça koparılıp bir fincanın içine doldurulur.
  • Kadayıfın ortası açılıp bol ceviz içi konulup, cevizler ortada kalıp görünmeyecek şekilde kadayıfların üstü düzeltilir. Sıkıca kadayıflar fincan içinde bastırılır.
  • Yağlanmış tepsiye fincan ters çevirilip top şeklini alan kadayıflar konulur. 
  • Daha önceden eritilmiş tereyağ ve margarin karışımı 2 çorba kaşığı kadar her  kadayıfın üstüne gezdirilir.
  • 180 derece de üstleri kızarana kadar pişirilir.
  • Şeker ve su kaynatılıp limon eklenip şerbet hazırlanır. Şerbet biraz ılınınca oda sıcaklığındaki süt ilave edilir. Servis yapılmadan bir saat önce şerbet tatlıların üstüne dökülür. Tatlı soğuk şerbet ılık olacak.

Bu tatlının en büyük özelliği şerbetinin içine süt konulduğundan çok hafif bir tatlı olmasıdır. Ayrıca kadayıfların yerken kıtır kıtır olması için şerbeti tatlıyı yemeğe bir saat önce dökülmesidir, böylece kadayıflar hiç yumuşamıyor. Bu güzel fikri Hatice'den aldım özellikle bayramlarda bir saat önceden  ikram edeceğiniz adet kadar şerbetleyip sunarsanız  gerçekten yemesine doyulmuyor.  Afiyet olsun    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder