22 Aralık 2013 Pazar

ÇAY SOFRASI

Malum yeni evli olunca gelen giden çok oluyor, bende misafirlerime elimden geldiğince güzel sofralar kurmaya çalışıyorum. Her ne kadar bir çoğunu fotoğraflayamasam da çekebildiklerimi sizlerle paylaşıyorum. Bu güzel sofra arkadaşlarım içindi...


Menümde;
Hardallı patates salatası
Tavuklu arpa şehriye salatası
Talaş böreği
Peynirli Poğaça
Çiğköfte
Fındıklı Kurabiye
Afyon lokumu


Talaş Böreği tarifim Emine Beder'e ait, her zaman tariflerini beğenmişimdir.

Talaş Böreği

Malzemeler

  • 3 adet yufka
  • 3 adet haşlanmış patates
  • 200 yağsız kıyma
  • 1 adet soğan
  • 1 şişe soda
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • maydanoz
  • tuz 
  • karabiber
  • toz kırmızı biber
  • 1 adet yumurta sarısı 
Hazırlanışı
  • Soğanlar küp şeklinde doğranıp, sıvı yağda çok az kavrulur. Kıyma eklenip rengi dönene kadar kavrulmaya devam edilir, tuz, karabiber, kırmızıbiber haşlanıp, rendelenmiş patatesler eklenip, kavrulmaya devam edilir. Yufkalar tezgaha serilip yağ ve soda karışımı sürülür. Bohça şeklinde kapatılır, düzgün bir kare elde edilir, dörde bölünür, harçtan bol konulup zarf  şeklinde kapatılır. Yumurta sarısı sürülüp fırına verilir.
Çiğköfte
  • Her ne kadar ben yaptım demek istesemde henüz böyle bir marifetim olmadığı için hazır almayı tercih ettim. Ben sadece lavaşı şeritler halinde kesip içine sosunu sürüp sardım üstlerini de gülen yüz kürdanlarımla süsledim.
Fındıklı Kurabiye 
  • Daha önce de tarifini paylaştığım fındıklı kurabiyenin tarifini biraz değiştirdiğim içim tekrar paylaşıyorum. Öncelikle artık margarin yerine hem daha lezzetli hem daha sağlıklı olduğu için tüm kurabiyelerimde tereyağı kullanıyorum. Nişastasını da azaltıp ununu arttırdım, böylece daha lezzetli kurabiyeler yapmaya başladım.
Malzemeler
  • 250 gr. tereyağ
  • 9 fincan un
  • 3 fincan buğday nişastası
  • 1/2 kahve fincanı sıvı yağ
  • 2 kahve fincanı pudra şekeri
  • 1 su bardağı fındık 
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
Üzeri için
  • pudra şekeri
  • tarçın
Hazırlanışı
  • Oda sıcaklığındaki tereyağ ve pudra şekeri karıştırılıp, diğer malzemeler ve robottan geçirilmiş fındıklar eklenip yoğurulur, biraz zor toparlanan bir hamur elde edilir. Hamur merdane yada el yardımıyla açılıp bir parmak kalınlığında kalıplarla kesilir, fırında üstü hafif renk değiştirene kadar pişirilir. Biraz soğuduktan sonra da pudra şekeri ve tarçın karışımına bulanır.   
  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder