18 Ağustos 2010 Çarşamba

TATLI YİYELİM TATLI KONUŞALIM

Sonunda "Lezzeti Harikalar Mutfağı"nı açabildim. İlk o tarifimi, bu tarifimi yayınlasam diye düşünürken sevgili Oktay Usta'dan bir tatlı tarifiyle başlamaya karar verdim. Bu blogta hep tatlı ve güzel şeyler olsun istiyorum. Ağzımızın tadı hiç bozulmasın.







ŞEFTALİ TATLISI

  • 5 adet şeftali (ben 6 adet kullandım tatlıyı koyduğum dikdörtgen borcam biraz büyük geldi, siz daha küçük bir kaba dökerseniz 5 adet şeftali yeterli olacaktır.)
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 adet kabuk tarçın
Muhallebisi için

  • 1 lt. süt
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 2 çorba kaşığı buğday nişastası (tepeleme)
  • 2 çorba kaşığı pirinç unu (tepeleme)
Üzeri İçin

  • Toz badem yada toz fıstık (ben koymadım)
Hazırlanışı

  • Şeftalileri yıkayıp soyduktan sonra ikiye bölün.
  • Çekirdeklerini çıkartıp geniş bir tencereye yada tavaya yuvarlak kısımları altta kalacak şekilde dizin.
  • Üzerine çubuk tarçını ve 1 bardak toz şekeri gezdirip, kapağını kapatın, ocağa pişmesi için koyun. 
  • Şeftaliler yumuşayana kadar pişirin. Şeftaliler suyunu salıp şekerle buluşunca çok tatlı bir renk ortaya çıkıyor.
  • Diğer bir tencerede muhallebiyi yapıp en son vanilya yı ekleyin. 
  • Muhallebinin ilk sıcaklığı çıktıktan sonra mikserle pürüzsüz bir hale gelene kadar çırpın. ( çırpıldıktan sonra muhallebinizin kıvamı biraz sulu olursa çok az su ve nişastayı karıştırıp muhallebiye ekleyin tekrar pişirin ve tekrar mikserle çırpın.   
  • Derin bir tepsiye alıp soğuması için bekletin.
  • Daha sonra şeftalileri üzerine dizin. Kalan şeftali sosunun bir kısmını üstüne dökün. İstenirse bu sos nişastayla pişirilip pelte haline getirildikten sonrada muhallebinin üstüne dökülebilir. Ben vanilyalı dondurma ile servis yapmayı tercih ettim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder