6 Ocak 2011 Perşembe

Fıstıklı Çikolatalı Pasta


Bol Çikolatalı Enfes Bir Pasta

Çok sevdiğim arkadaşlarımdan Fatoş'un doğum günü için yaptığım pastanın tarifini paylaşmak istiyorum. Yanlız acil bir doğum günü pastası olduğu için biraz hazıra kaçtım ama içi bol çikolatalı olunca ortaya enfes bir pasta çıktı bitter çikolata ve fıstık tadını yoğun bir şekilde hissetmek isteyenlere bu pastayı mutlaka denemelisiniz derim.


Malzemeler

  • 1 adet hazır pasta keki
  • 1 adet Dr. Oetker pasta kreması
  • Şam fıstıklı drajeler
  • Parça çikolata yada damla çikolata 
Keki Islatmak İçin

  • Neskafeli süt yada su  (Ben yaklaşık bir bardağın yarısından biraz daha fazla neskafeli sütle ıslattım çok azda şeker ekledim.)

Ganaj için
  • 1 paket 200 gr krema
  • 200 gr bitter çikolata 
 Hazırlanışı

  • Kremayı ocakta ısıtın.(kaynamaması gerekiyor).  Altını kapatıp çikolata parçalarını içine kırıp karıştırın erimesini sağlayın. Kıvamı şokella gibi olması gerekiyor bu ganaj bir gün önceden yapılırsa çok daha lezzetli ve kıvamlı oluyor. Ben bir gün önceden yapıp balkonda beklettim (buzdolabına konulması önerilmiyor) 
  • Kekin alt parçasını neskafeli süt yada suyla ıslatın. 
  • Pasta kremasını arkasında anlatıldığı şekilde hazırlayın. (bazı pasta kremaları suyla hazırlanıyor ben sütle yapıyorum) Hazırladığınız ganajın yaklaşık 3/1 ni bu pasta kremasının içine dökün, (hazır pasta kreması kullanmak istemiyorsanız pastacı kreması hazırlayıp yine ganajın bir kısmını içine koyabilirsiniz çok daha lezzetli oluyor.) ve pasta kremasını buzdolabında serleşene kadar bekletin.
  • Islatmış olduğunuz kekin ilk katına buzdolabında bekletilmiş kremayı sürün üzerine çikolata parçaları fıstıklı drajeleri bol miktarda koyun tekrar pasta kremasını üzerine sürüp kekin ikinci katını kapatın, onuda ıslattıktan sonra kalan pasta kremasını çok ince bir tabaka halinde pastayı sıvayın. 
  • Buzdolabında en az 2  saat bekletin. (üzerindeki kremanın tamamen sertleşmiş olması gerekiyorki ganaj üstüne rahat sıvansın.) Kalan ganajı buzdolabından çıkartmış olduğunuz pastaya sıvayın önce ganajı pastanın tam ortasından döküp sağa sola doğru hafif bir şekilde eğip çikolatanın pastanın üstünde muntazam bir şekilde dağılmasını sağlayın. (ganajın kıvamı katıysa pastanın üstünüde spatula yada bıçak yardımıyla sıvayınız.) Kenarlarınıda bıçak yada pasta sıvama spatulasıyla sıvayıp düzeltin. 
  • Üstünü tekrar draje ve çikolata parçalarıyla süsleyin. İsterseniz benim yaptığım gibi çikolatayı rendeleyip üstünü süsleyebilirsinizde.     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder