27 Şubat 2011 Pazar

Kırmızı Biberli Patlıcanlı Salata

Bu Tadı Seviyorum

Bu salatayı yani közlenmiş kırmızı biber ve patlıcanla yapılan her türlü şeyi yemeği çok seviyorum. Eminimki sevmeyende yoktur. Varsada bu güzel taddan mahrum kalmaları çok üzücü. O güzel köz kokusunun verdiği tad sarımsakla birleşince ortaya böyle enfes bir salata çıkıyor. Aslında bu salata çok bilindik bir salata ama birkerede ben yayınlamak istedim. Neyse lafı fazla uzatmak istemiyorum daha bu salatayı oturup bir güzel afiyetle yiyeceğim. :):)



Malzemeler 

  • Közlenmiş bostan patlıcanı
  • Közlenmiş kırmızı biber
  • Yoğurt ( ben tava yoğurdu kullandım ama süzme yoğurtla yapılırsa dahada güzel olacaktır.)
  • Ceviz içi
  • Zeytinyağı
  • Limon 
Miktar özellikle belirtmek istemedim siz istediğiniz miktarda kullabilirsiniz. Ben bol sarımsaklı, bol cevizli sevdiğim için tüm malzemeleri bol bol kullanıyorum.  


Hazırlanışı  

  • Kırmızı biber ve bostan patlıcanını ocakta yada fırında közleyiniz.(Ben yazdan kilolarca alıp hepsini mangal ateşinde közleyip, buzdolabı poşetlerine koymuştum istediğim kadar çıkartıp kış boyunca kullandım.)
  • Patlıcanın kabuklarını soyup bıçakla kıyınız. Kırmızı Biberlerinde kabuklarını soyup küçük şekilde doğrayınız.
  • İri çekilmiş ceviz içi, zeytinyağı,limonu ekleyip karıştırınız. 
  • En son dövülmüş sarımsakla karıştırılmış yoğurdu ekleyip, servis tabağına alınız. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder