22 Nisan 2011 Cuma

Frambuazlı Rulo Pasta

İlk defa denediğim rulo pastadan çok şükür alnımın akıyla çıktım. Rulo pastamı yeni aldığım ve içinde çok güzel tariflerin olduğu "Altın Kitap Pastalar" kitabından yaptım. Bu pastada biraz kendime göre değişikliklerde yaptım. Kitapdaki malzemeler ml. ve gr. la verildiği için ilk işim kendime bir mutfak tartısı almak oldu, zaten uzun zamandırda almak istiyordum bu kitabı alıncada mutfak tartısı almakta şart oldu. Aşçılık kursuna gittiğim dönemlerde Erkan Hocam iyi bir aşçının mutlaka mutfak tartısı olması gerekir derdi şimdi artık var henüz iyi bir aşçı olamasamda iyi bir aşçı olmaya artık aday sayılabilirim sanırım :):):)   




Malzemeler

Pandispanya için
  • 150 gr. un
  • 1+1/2 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 3 adet yumurta
  • 150 gr. toz şeker
  • 1 paket vanilya (orjinalinde 1 tatlı kaşığı vanilya esansı kullanılmıştı ben Dr.oetker'in yeni çıkan vanilya esansından aradım ama bulamadım sanırım henüz bazı marketlerin bu üründen haberi yok.)
  • 60 ml. süt
  • 1/2 çay kaşığı krem tartar (aktarlarda satılıyor)
  • 30 gr. pudra şekeri
Kreması için (benim sürekli yaptığım pastacı kreması)
  • 500 ml süt
  • 2 dolu yemek kaşığı un
  • 2 dolu yemek kaşığı nişasta
  • 1su bardağından 2 parmak eksik toz şeker (şekeri isteğinize göre azaltabilir yada çoğaltabilirsiniz.)
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket krem şanti
  • İri çekilmiş antep fıstığı
  • 1 kutu dondurulmuş Frambuaz
  • 1 adet yumurta sarısı 
Üzeri çin
  • 1 adet Dr. oetker orman meyveli kremşanti
  • 1 bardak süt
  • File badem
Hazırlanışı

  •  Yumurta sarıları ve akları ayrı ayrı bir kaba kırılır. Yumurtaların sarıları mikserin yüksek hızında renkleri açılıp kıvamı koyulaşana kadar çırpılır. Şeker ve vanilya eklenip çırpmaya devam edilir.    
  • Mikserin hızını düşürüp elenmiş un, tuz, kabartma tozu, süt eklenir.
  • Başka bir kapta yumurta beyazı ve krem tartar mikserin yüksek hızında yumurta akları katılaşana kadar çırpılır. Bir spatula yardımıyla diğer karışıma eklenir ve yavaş bir şekilde söndürmeden karıştırılıp birbirine yedirilir.
  • Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine karışım dökülüp, çok kalın olmayacak eşit bir şekilde yayılıp düzeltilir.
  • Kitapda 200 derecede 10-15 dk pişirilir yazıyor fakat ben 180 derecede üstü kahverengi bir renk alana kadar 10-13 dk pişirdim. Bu pişirme süresi ve derecesi her fırına göre değişiklik gösterebiliyor fırının başından ayrılmamanızı tavsiye ediyorum.
  • Fırından çıkartdıktan hemen sonra küçük bir elek yardımıyla pudra şekeri serpilip yağlı kağıtla birlikte rulo şeklinde sarılır. Üstüne hafif bir nemli bez örtülüp soğumaya bırakılır.
  • Krema için süt, un, nişasta, şeker pişirilip muhallebi kıvamından daha katı bir krema hazılanır. Kapatmaya yakın vanilya eklenir. Krema  üstü kabuklanmaması için sürekli karıştırılarak ılık hale getirilir. Krem şanti toz olarak eklenip, mikserin yüksek hızında çırpılır. İri çekilmiş antep fıstıkları eklenir. 
  • Orman meyveli kremşanti 1 bardak sütle çırpılıp buzdolabına sertleşmesi için konulur.
  • Soğuyan pandispanya dikkatli bir şekilde açılır. İçine krema tüm kenarlarında 2 cm boşluk kalacak şekilde sürülür, kremanın üzerine frambuazlar konulur. Pandispanya dikkatli bir şekilde sarılır. Ek yeri alta gelecek şekilde bir tabağa alınıp buzdolabında en az 1-2 saat dinlendirilir. 
  • Buzdolabından çıkan pandispanyanın üzerine orman meyveli kremşanti düzgün bir şekilde sıvanır. File bademler serpilir. İsteğe göre frambuazlarla süslenir. Pastaları bir gece önceden yapmanızı öneririm. Bir gece önceden yapılmış pastalar ertesi güne çok daha lezzetli oluyor. Birde file badem teflon tavada kavrulduktan sonra konulursa daha iyi bir tadı olur diye düşünüyorum.        

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder