30 Mayıs 2011 Pazartesi

Annem'in Günü için Hazırladıklarım



Konu annemin günü olunca haliyle annemin benden beklentiside çok oluyor. Bende bu beklentiye en iyi şekilde cevap vermek için kolları hemen sıvıyorum tabiki... Hem ne yapacağımı düşünmek, hemde yapacaklarımın üç çeşitten fazla olmaması beni biraz kararsız bıraktı, ama sonra dayanamayıp çeşidi beşe çıkartınca daha rahat bir şeyler ortaya çıkarttım. Önce tatlılardan başlamak istiyorum çünkü bunu yaparken çok büyük zevk aldım.

  • Sosisli Börek
  • Poğaça
  • Tavuklu Göbek Salata
  • Çikolata Kasesinde İkramlık Petifürler
  • Çikolatalı Fıstıklı Benekli Pasta

Çikolata Kasesinde İkramlık Petifürler

Uzun zamandır çikolatadan kaseler yapmak istiyordum. Fakat daha önce hiç denemediğim için yapıp yapamayacağım konusunda şüphelerim vardı. Sonunda eğer denemessem asla yapıp yapamayacağımı öğrenemeyeceğim için annemin gününde denemek istedim, önce internette biraz araştırma yaptım, sonra pastacılık hocama ve arkadaşlarıma danıştım en iyi sonucun silikon kalıplarla alacağımı anladım. Kendime silikon bir kalıp ve fırça aldım  işe koyuldum ve  işte sonuç ...


Beyaz ve siyah kuvertür çikolata benmari usulünde eritilir. Fırça yardımıyla çikolata bir kat silikon kaba sürülür. Silikon kabın yarısına beyaz çikolata diğer yarısınıda siyah çikolata sürebilirsiniz. Buzdolabının derin dondurucusunda 10-15 dk. bekletin. Dolaptan çıkartıp yine fırça yardımıyla ikinci katını sürüp tekrar derin dondurucuda 10-15 dk daha bekletin, bu işlemi üçüncü kez tekrarlayın. Çikolatanız ince olduysa ve çıkartırken kırılıyorsa dördüncü ve beşinci kez aynı işlemi tekrarlayabilirsiniz. Çikolataların içleri çok düzgün olmayabilir, bunu önemsemeyin içine krema sıkılınca gözükmediği için sorun olmayacaktır. Ben içlerini doldurmak için 2 su bardağı sütle çırpılmış Dr. Oetker'in çilekli creme olesini kullandım isteğe bağlı pastacı kreması yada başka bir kremada yapılıp kullanılabilir. Kremayı birgün sonra içlerine sıktım misafirlerimin gelmesine yakın böğürtlen ve frambuazla süsledim, istenilen başka bir meyvede kullanabilirsiniz. Dondurulmuş ürün kullanırken bir süzgeçte mutlaka sularının süzülmesini sağlayın. Sonuçta ortaya şekilleri kadar tatlarıda çok güzel olan bu ikramlık petifürler çıkıyor.      



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder