15 Haziran 2011 Çarşamba

Çilekli Pastacıklar


Bazı tariflerimi yayınlamakta geç kalıyorum, bu yüzden kendime kızmıyor değilim. Kurslardan kurslara koşuştururken sürekli bugün eklerim, yarın eklerim diye kendi kendime söylenirken, birde bakıyorum ki haftalar geçmiş ama ben hala bazı tariflerimi ekleyememişim. Bu pastaları yaklaşık bir ay önce denedim ve on gün içinde tam dört defa yaptım. Hatta bir arkadaşımın doğum günü için keklerimi ve kremamı evde yapıp, paketledim krema sıkma torbamı ve diğer malzemelerimi de yanımda götürüp arkadaşımın evinde onları pastacıklar haline getirdim ve harika bir doğum günü pastası yapmış oldum. Sevdiğim bir tarifi arka arkaya defalarca deniyorum ve sonra çok uzun bir müddet bir daha denemiyorum sanırım arka arkaya yapınca sıkılıyorum ve bir daha denemek istemiyorum. Bu pastacıkların fikir babası aslında Semaver Blogu'nun sahibi Hatice Hanım kendisinin çilekli tart pasta tarifinden esinlenerek yaptım. Benim büyük tart kalıbım olmadığı için küçük tart kalıplarına koydum krema da benim sürekli yaptığım pastacı kremasını kullandım. Sadece pandispanya tarifi Hatice Hanım'a ait ben ölçüyü iki katına çıkarttım. Kalıplarımı nerden aldığımı merak edenler içinde, büyük marketlerde bulabilirsiniz. Ben 6 adetini Real Market'ten 6 adetini de Metro Market'ten almıştım. Ayrıca bu kalıplarımı çok seviyorum. :):)           

Malzemeler

Pandispanya İçin
  • 4 adet yumurta
  • 3 Türk kahvesi fincanı toz şeker
  • 2 Türk kahvesi fincanı yoğurt
  • 1,5 Türk kahvesi fincanı sıvı yağ
  • 6 Türk kahvesi fincanı un
  • 1 paket kabarma tozu
  • 1 paket vanilya

Kreması İçin

  • 3 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı un (dolu değil)
  • 2 yemek kaşığı nişasta (dolu değil)
  • Yarım su bardağından biraz fazla şeker (1 su bardağından 2 parmak eksik)
  • 1 adet yumurta sarısı
  • 1 paket Dr. Oetker orman meyveli kremşanti

Hazırlanışı

  • Pandispanya malzemelerinin hepsi mikserle çırpılıp kalıplara bir parmak boşluk kalacak şekilde dökülür. Tart kalıplarından 12-14 adet arası çıkıyor. 175 derece fırında pişirilir. Pandispanyalar çok çabuk pişiyor yanmamalarına yada çok kurumamalarına dikkat ediniz. Gerekirse fırının derecesini biraz düşürünüz pişme süresi her fırına göre değişkenlik gösterebiliyor.
  • Diğer tarafta krema malzemeleri karıştırılarak pişirilir. Biraz ılındıktan sonra Dr. Oetker orman meyveli kremşanti toz halinde konulup mikserle çırpılır. Buzdolabında bekletildikten sonra krema sıkma torbası yada kaşık yardımıyla krema pandispanyaların ortalarına konulup üzeri istenilen  meyvelerle süslenir. İsteğe bağlı olarak çikolata parçacıkları file fıstık vb. süsleyebilirsiniz.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder