21 Kasım 2011 Pazartesi

Bu Aralar Nerelerdeyim Ben ?

Ben bu aralar nerelerdeyim ? Kardeşimin eşinin doğumu, babannemin hastalığı, bir koşuşturmaca bir telaş derken bu aralarda ben kaybolup gitmişim, uzun zamandır bloguma yazamaz olmuşum hatta 1. yaş günümü bile unutup gitmişim. Elimde bir sürü tarif ve konu olmasına rağmen hepsi şuan karman çorman olmuş bir durumda işin içinden nasıl çıkacağımı bilemiyorum. Hemen kendimi toparlamaya başlayıp bir tarif  yayınlamakla işe başlıyorum.

Kıymalı Patatesli Muska Böreği

Bu böreği Kurban Bayramın'da misafirlerime yapmıştım içinin malzemeleri kavrulmadığı için pratik bir börek oluyor bana çiğ böreği anımsattı, siz istediğiniz şekildede sarabilirsiniz ben muska şeklinde sarmak istedim arkadaşım siğara böreği şeklinde sarmıştı.       


Malzemeler
  • 4 adet yufka
  • 300 gr. kıyma
  • 4 adet orta boy patates
  • 2 adet orta boy soğan
  • Sıvı yağ-su
  • Tuz-Karabiber-Kırmızıbiber
  • 1 adet yumurta sarısı
  • Çörekotu

Hazırlanışı
  • Patatesler ve soğanlar rendelenir, kıyma ve baharatlar eklenip böreğin iç harçı hazırlanır.
  • Yufkalar bir yere serilip üzerine su ve sıvıyağ karışımı sürülür. Dört parmak genişliğinde şeritler kesilip harç malzemesi en uç kısma konulup muska şeklinde sarılır.
  • Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizilir. Üzerlerine yumurta sarısı sürülüp, çörekotu serpilir.
  • 180 derece fırında kızarana kadar pişirişir.
Not: Genelde börekleri iki kat su ve sıvıya sürülmüş yufkalara sarıyorum daha güzel oluyorlar. Elimde çok fazla yufka olmadığı için bu sefer tek kata sarmak zorunda kaldım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder