22 Kasım 2011 Salı

Tavsiye Ediyorum !

Bundan sonra bu başlık altında gittiğim, yerleri, mekanları, lezzetleri, kullanıp beğendiğim ürünleri  sizlerle paylaşmak istiyorum.  

Namlı Rumeli Köftecisi

Köfte bir çok insanın vazgeçemeyeceği gibi benimde vazgeçemeyeceğim tatlardan biri, hatta en başında gelen bir lezzet klasiği, güzel ülkem köfte konusunda çok zengin ne tarafa gitseniz mutlaka meşhur bir köfte lezzeti vardır. Benimde çok kısa bir süre önce bir tanıdığım tarafından keşfettiğim aslında sık sık gittiğim bir yerde olan Namlı Rumeli Köfteci'sini sizlerlede paylaşmak istiyorum.


Ben Eminönü'ne çok sık giden biri olarak böyle bir yerden habersiz bir tanıdığım tarafından Rumeli Köfteci'sine götürüldüm. Görünüşte ufak bir dükkan hatta esnaf lokantası yeri Sirkeci'de Hoca Paşa Soka'ğında  masaya oturduğumda aslında çokta fazla bir beklentim yoktu. Eminönü'nü gezip alışveriş yaptıktan sonra alt tarafı köfte yiyecektim. Masanın üstünde bir çok gurme ve yazarın buraya gelip çok beğendiklerini ve bunu köşelerinde yazdıklarını gördüm. Tabi ki sonra merakla köftelerimi beklemeye başladım. Gelen köfteler çok şirin bir görünüme sahip top şeklinde sadece soğan ve domatesle servis ediliyorlar, son derece iştah açıcı bir görüntüsü var. Köfte olur da hiç piyaz olmazmı tabi birde ayran. Rumeli Köfteci'sin de çok fazla seçenek yok köfte yemek istemesseniz alternatif olarak kuşu şiş yiyebilirsiniz. Gelelim köftelerin lezzetine köfteyi ısırdığınız zaman içinden akan sıvı lezzet damağınızı kaplayı veriyor ve bir daha bu lezzetten vaz geçemiyorsunuz, hatta benim gibi İstanbul'un bir uçundan buraya köfte yemeğe aynı hafta içinde iki defa da gidebiliyorsunuz. Piyazları da gayet lezzetli içine çok fazla birşey katmamışlar sadece domates ve soğan var bu da zaten bir piyaz için bence yeterli, en son irmik tatlısıyla midenize yaptığınız ziyafetin sonuna gelmiş oluyorsunuz.

 
Dükkan oldukça küçük bir yer ama dükkanın önüne masalar koymuşlar sıkı sıkı giyinip ben üşümem derseniz dışarıda oturmayı da tercih edebilirsiniz. Öğle saatlerinde hiç yer kalmadığını duydum ve okudum. Ayrıca buranın sevdiğim başka bir tarafıda çok meşhur olmasına rağmen fiyatlarını gayet ucuz tutmaları sahipleri gayet mutevazi insanlar gittiğinizde sizde göreceksinizdir. Eminönü'ne gittiğimde sürekli temiz ve lezzetli bir yemek nerde yerim diye genelde düşünürüm. Bundan sonra gittiğimde uğrayacağım mekanlar arasına Namlı Rumeli Köfte'cisini de ekliyorum.   

Fiyatlarına gelince; bir porsiyon köfte 7 Tl. ama bir buçuk porsiyon yemenizi öneririm. Piyaz 3 Tl. ayran 1.5 Tl. irmik tatlısı 4 Tl.  
       
Adres: Ankara Cad. Hoca Paşa Sok. No:9-11
Sirkeci / İstanbul
http://www.namlirumelikoftecisi.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder