4 Ekim 2012 Perşembe

Cevizli Un Kurabiyesi

Tarif  pelince'den geçenlerde hazır yediğim bir cevizli kurabiyeden esinlenerek, bu kurabiyeyi denemek istedim, yemek bloglarını araştırırken bu tarifi gördüm ve arkadaşım Semra'ya giderken yapıp götürdüm, orada da çok beğenildi. Çok pratik bir tarif severek ve beğenerek yaptım.


Malzemeler

  • 125 gr. yumuşak tereyağı 
  • yarım çay bardağı sıvı yağ
  • 2 yemek kaşığı tepeleme pudra şekeri
  • 2 yemek kaşığı tepeleme buğday nişastası
  • 2 su bardağı un
  • yarım çay bardağı iri dövülmüş ceviz içi ( ben 1 su bardağına yakın kullandım) 
Hazırlanışı

  • Tereyağ, sıvıyağ ve pudra şekeri parmak uçları ile karıştırılır. Nişasta, un ve ceviz eklenip ele yapışmayan bir hamur yoğurulur. Hamurdan küçük parçalar alınır yuvarlaklar yapılıp, yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizilir. İsterseniz yarım cevizleri üzerlerine hafif bastırarak süsleyebilirsiniz. 175 dereceli fırında üzerleri beyaz kalacak şekilde pişirilir. 

2 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım,kahvemin yanına iki tanecik aldım..Nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
  2. bu un kurabiyesi de bir başka olur, bir de cevizli, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil